29 d’octubre del 2013

RECEPTA: MONES DE PASQUA

MONES DE PASQUA (Valencià)

Un tassó de sucre, un tassó de llet, un tassó d’oli, un tassó d’ous (sense corfa), un quilo de farina, rent.

Es posen els ous sencers (clares i rovells) en un recipient i es baten bé. A continuació, s’afegeix el sucre i es continua remenant. Tot seguit, desfarem el rent en aigua i l’afegirem, juntament amb la llet i la farina pastant contínuament i tenint en compte que la pasta no ha de quedar massa dura. Cal treballar-la molt, fins que s’amolle de les mans. En aquest punt, es deixa reposar dins d’un llibrell, tapada amb un drap, perquè puge. Amanirem una llanda de forn, posant unes quantes neules i, damunt de cadascuna un poquet de pasta, que s’aplana, i un pilotet del farcit que vulguem, que pot ser confitura de moniato, carabassat o fruites confitades. Amb un altre muntonet de pasta farem una bola, l’aplastarem i formarem la capa de cada mona. Es deixen novament en repòs i finalment es pinten pel damunt am ou, s’espolsen de sucre i ja es poden ficar al forn fins que queden daurades.


MONAS DE PASCUA (Castellano)

Un tazón de azúcar, un tazón de leche, un tazón de aceite, un tazón de huevos (sin cáscara), un kilo de harina, levadura.

Se ponen los huevos enteros (claras y yemas) en un recipiente y se baten bien. A continuación, se añade el azúcar y se continúa removiendo. A continuación, desharemos la levadura en agua y la añadiremos junto con la leche y la harina amasando continuamente y teniendo en cuenta que la pasta no debe quedar demasiado dura. Tiene que trabajarse mucho hasta que se suelte de las manos. En ese punto, se deja reposar dentro de un recipiente, tapada con un trapo, para que suba. Prepararemos una bandeja de horno, poniendo unas cuantas obleas y encima de cada una un poquito de pasta, que se allana y un poquito de relleno que queramos, que puede ser confitura de boniato, calabacete o frutas confitadas. Con otro montoncito de pasta haremos una bola, la aplastaremos y haremos la capa de cada mona. Se dejan nuevamente en reposo y finalmente se pintan por encima con huevo, se espolvorean de azúcar y ya se pueden meter en el horno hasta que queden doradas.