22 d’octubre del 2013

RECEPTA: BAJOQUES AL TOMBET

BAJOQUES AL TOMBET (Valencià)

(Per a quatre persones) Un quilo de bajoques, cent grams de llomello, dues llonganisses, una botifarra de ceba, dues tomaques madures, una ceba, pebre roig, sal, alls, llorer i quatre cullerades d’oli.

Se sofregeix el llomello, tallat a trossos, amb les llonganisses i la botifarra, i es retira tot quan la carn estiga daurada. Amb el mateix oli se sofregeixen la ceba, els alls i les tomaques, que haurem trinxat prèviament i, finalment, les bajoques, tallades a trossos. Es dóna a tot unes voltes a la paella i afegirem una miqueta de llorer. Es deixen tapades a poquet foc fins que estiguen cuites les bajoques. Una vegada fetes els afegirem les botifarres, les llonganisses i el llomello, i donarem novament unes voltes a la paella.


JUDÍAS VERDES AL TOMBET (Castellano)

(Para cuatro personas) Un kilo de judías verdes, cien gramos de lomo, dos longanizas, una morcilla de cebolla, dos tomates maduros, una cebolla, pimentón, sal, ajos, laurel y cuatro cucharadas de aceite.


Se sofríe el lomo, cortado a trozos, con las longanizas y la morcilla y se retira todo cuando la carne esté dorada. Con el mismo aceite se sofríen la cebolla, los ajos y los tomates, que habremos trinchado previamente y, finalmente, las judías verdes, cortadas a trozos. Se da a todo unas vueltas en la sartén y añadimos un poco de laurel. Se dejan tapadas con poco fuego hasta que estén cocidas las judías verdes. Cuando estén cocidas les añadimos la morcilla, las longanizas y el lomo y nuevamente les damos unas vueltas en la sartén.